Als ondernemer wil je je klanten zo goed mogelijk van dienst zijn. Het kan echter zomaar gebeuren dat er iets verkeerd gaat op de werkvloer waardoor de klant schade oploopt. Als ondernemer is het dan belangrijk dat je je verantwoordelijkheid neemt. Dit kun je doen door de juiste verzekeringen af te sluiten. Wat je precies nodig hebt, hangt af van je beroepsgroep. Wij zetten een aantal tips voor je op een rijtje zodat je met het pakket eindigt dat naadloos aansluit bij jouw situatie. Je zult zien dat je daar als ondernemer altijd de vruchten van plukt en dat je uiteindelijk geld zult besparen.
Fouten zijn menselijk, maar weet hoe je ze oplost
Als je als schilder werkt, is de kans groot dat je een keer schade toebrengt aan eigendommen van je klanten; je laat een keer een pot verf vallen, je ladder valt door een ruit of je veroorzaakt kortsluiting. Wie werkt, maakt fouten en de klant zal hier heus begrip voor hebben. Je moet echter wel zorgen dat je de schade goed kunt herstellen. Dit kun je doen met een aansprakelijkheidsverzekering bedrijf. Met deze verzekering kun je de kosten dekken die je moet maken om de schade van de klant te herstellen. Dit is niet alleen voor de klant gunstig, dit is ook beter voor je bedrijf. Je wilt namelijk niet dat een klein ongelukje een grote wissel gaat trekken op je balans. Schadekosten kunnen snel oplopen en daarom is het belangrijk dat je een goede verzekering afsluit. Hiermee voorkom je dat je ineens geconfronteerd wordt met kosten die je zelf misschien helemaal niet kunt ophoesten.
Welke aanvullende verzekeringen heb je (misschien) nodig?
Als je een aansprakelijkheidsverzekering Univé afsluiten gaat, is het belangrijk om ook even te kijken naar de aanvullende opties die je nodig hebt. In sommige vakgebieden loop je namelijk specifieke risico’s. Denk bijvoorbeeld aan specialisten die hun klanten advies geven. Een advies kan met de beste bedoelingen gegeven zijn, maar toch geheel verkeerd uitpakken. In dat geval kan de klant schade oplopen. De kosten daarvan kunnen voor jouw rekening komen. Vandaar dat het belangrijk is om, wanneer je mensen van advies voorziet, te zorgen dat je een verzekering achter de hand hebt voor het geval het resultaat negatief uitpakt. Een aanvullende verzekering biedt deze extra dekking. Check daarom de mogelijkheden. Onthoud ook dat voor sommige vakgebieden een verzekering verplicht is. Lees daarom de voorwaarden van je verzekering even goed door op de site van je verzekeraar. Sluit je al je polissen bij een en dezelfde partij af, dan kun je ook nog eens profiteren van pakketkorting. Is er nog een reden te verzinnen om je niet te verzekeren?
Goede verzekeringen wekken vertrouwen bij je klanten
Wanneer je goed verzekerd bent als ondernemer, zal dit zorgen dat (nieuwe) klanten een positieve indruk van je krijgen. Niemand wil namelijk risico’s lopen en daarom wint een goed verzekerde ondernemer het altijd van iemand die niet kan garanderen dat de klant geen risico’s loopt. Bovendien kun je de kosten die een verzekering met zich meebrengt, vaak ook nog aftrekken van je inkomstenbelasting. Kijk daarom eens hoe een verzekering je bedrijf naar een hoger plan kan tillen. Een verzekering is namelijk echt de moeite waard.